Connect with us

Agama

Bila Kau Dekat Dengan Allah, Ujian Sehebat Apapun Tidak Akan Membuatmu Lemah

Published

on

Bila Kau Dekat Dengan Allah, Ujian Sehebat Apapun Tidak Akan Membuatmu Lemah

Bila Kau Dekat Dengan Allah, Ujian Sehebat Apapun Tidak Akan Membuatmu Lemah
Ketahuilah, tidak ada ujian dan ujian yang terlalu berat untuk jiwa yang selalu dekat dengan Tuhan, dan selalu tahu bagaimana bersabar dengan apa yang Tuhan tentukan.

Oleh itu, pada masa ini ujian anda sangat keras, begitu menyakitkan, dan dengan demikian menguji kesabaran anda, maka segera datang kepada Tuhan.

Tidak kira berapa besar cubaan yang anda tidak akan mengadu, apabila anda tahu cara memposisikan Tuhan terlebih dahulu

Dan apa yang jelas adalah tidak kira sejauh mana ujian yang datang kepada anda tidak akan dapat mengadu, apabila anda sudah tahu bagaimana memposisikan Tuhan terlebih dahulu di dalam hati anda, dan dalam setiap keadaan yang anda alami.

Segalanya akan dianggap biasa-biasa saja, walaupun benar bahawa hukum Tuhan sangat buruk, ketika hatimu terbiasa bergantung pada-Nya.

Apabila Tuhan Berhampiran Hati Anda, Kemudian Percubaan Kehidupan Sebagai Besar dan Sukar Seperti Apa-apa sahaja Anda Akan Mudah Melalui

Kerana jika Allah sentiasa dekat dengan hatimu, maka ujian hidup yang besar dan sukar seperti apa pun akan mudah bagi anda untuk melalui baik dan bijak.

Sudah tentu, tidak ada aduan yang boleh anda lakukan dengan mudah, apabila hati anda yakin bahawa Allah sentiasa bersama anda ketika tiba waktunya.

Anda akan berterima kasih untuk melakukannya dengan mudah di tengah-tengah kesukaran Jika Jiwamu Sudah Dekat Dengan Allah

Di samping itu, apabila Tuhan menjadi nombor satu di hati, ia begitu dekat dengan anda, maka anda akan berterima kasih untuk melakukannya dengan mudah di tengah-tengah kesulitan yang sedang terjadi.

Anda tidak akan merasakan bahawa anda sedang diuji, walaupun ujian yang begitu berat Tuhan telah ditetapkan. Tetapi anda akan merasakan bahawa ini adalah cara yang Tuhan tulis sehingga anda boleh mendapatkan kebahagiaan baru dalam hidup anda.

Merasa Tenang Anda Akan Selalu Merasa Walaupun Kini Sekarang Anda Susah, Apabila Anda Tahu Bagaimana Pasti Tuhan

Jadi selalu ajarkan hatimu untuk selalu menjadikan Tuhan sebagai nombor satu dalam setiap proses kehidupan yang anda hidup, supaya anda sentiasa merasa tenang dengan mudah.

Walaupun sekarang kesukaran yang datang dengan anda memang susah. Dan percayalah sepenuhnya kepada Tuhan, supaya anda dengan mudah dapat melalui tanggung jawab yang besar.

Kerana Tidak Ada Hal Yang Sukar, Jika Tuhan Sentiasa Anda Membuat Penguat Terbesar Melalui Semuanya

Kerana sesungguhnya tidak akan menjadi perkara yang sukar di dunia ini, jika Allah selalu membuat anda kekuatan terbesar dalam semua yang telah melalui keputusan Tuhan.

Oleh itu, bergantung kepada Tuhan dengan penuh keyakinan, supaya apa pun yang ditulis oleh Allah kepada anda akan membuat anda baik-baik saja.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Agama

“K0nsert mengarut…” – PU Syed seru umat islam bantah anjuran konsert BP yang tak ada kebaikan langsung

Published

on

By

Pencetus Ummah (PU), Syed tidak asing lagi apabiIa memilih menyebarkan dakwahnya melalui media s0sial sama ada di Instagram (IG) mahupun di TikTok.

Pendkwah bebas tersebut bertind4k menyuarakan pendapatnya tentang K0nsert Blackpink yang bakaI dilangsungkan pada bulan Mac ini.

K0nsert mengarut…

Menerusi hantarannya di Instagram, k0nsert yang bakal dianjurkan itu dianggap tidak masuk akal 0lehnya. PU Syed menyeru semua umat Islam agar sama-sama berusaha membantah dan menentang sepenuhnya k0nsert yang bakaI diadakan di Stadium Nasi0nal Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

Sekat mereka dari hadir!! CukupIah m4ksiat yang berleIuasa yang berIaku sekarang…

Cara pemakaian, cara hidup, cara berhibur semakin hari semakin meIampau!

Katanya, dia telah berusaha memb4ntah segala jenis k0nsert sebegini sejak Oktober 2022. Tidak mengira kerajaan apa yang memerintah atau pihak mana yang mentadbir, pendkwah bebas itu akan meneruskan usahanya dalam memb4ngkang anjuran yang dianggap mengarut padanya.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen bersetuju untuk membantah k0nsert Blackpink tersebut demi menjaga maruah dan adat timur yang dibawa pada anak bangsa.

Sumber: Instagram @pusyed_official & TikTok @pu_syedofficial / ohbulan

Continue Reading

Agama

Penyanyi K-Pop Peluk Islam, Daud Kim Teruja Tunai Ibadah Umrah

Published

on

By

Pemuzik dan YouTuber popular Korea Selatan, Jay Kim atau nama islamnya, Daud Kim telah mengejutkan ramai pihak apabila dia telah membuat keputusan untuk memeluk islam serta mengerjakan ibadah umrah di kota suci Mekah, baru-baru ini.

Menerusi hantaran yang dimuat naik oleh Daud di laman Instagramnya, dia mengakui menjumpai ketenangan yang dicarinya selama ini selepas menjalani kehidupan yang agak ‘kucar-kacir’.

Ujar Daud yang mempunyai hampir 4 juta pengikut di YouTube berkata, dia tidak sangka sudah menemui jawapan dalam kehidupannya bahawa Allah adalah Tuhan yang menguasai alam.

“Saya jejakkan ke Mekah sekali lagi. Tempat ini umpama ‘rumah’ saya. Sangat menenangkan jiwa dan suci. Sebelum ini, kehidupan saya sangat teruk. Saya ingatkan diri ini orang yang paling tidak bertuah dalam dunia. Jadi, saya mencari-cari jalan kebenaran dan sentiasa cari jawapan sebenar.

“Saya akhirnya sedar, saya bukan keseorangan. Seseorang berada di samping saya membawa saya ke jalan benar. Saya dah sedar kewujudan Allah SWT,” ujarnya.

Bukan itu sahaja, dia turut meluahkan rasa syukur menjadi salah seorang hamba yang telah menerima hidayah daripada Yang Esa dan tidak akan berputus asa dalam mencari keredaan Allah.

Malah, Daud turut berharap agar segala dosanya diampunkan dan sentiasa dipimpin ke jalan yang benar. Bahkan, dia berdoa agar dapat berjumpa dengan saudara sesama Islam di syurga kelak.

“Islam beri saya jawapan terhadap segala persoalan yang bermain di minda selama ini. Jawapan mengapa saya dicipta, mengapa saya hidup. Dan akhirnya nanti, ke mana saya akan pergi selepas mati.

“Saya masih buat dosa (silap) namun sekarang, saya seorang Muslim. Saya tidak akan berputus asa memohon keampunan daripada Allah SWT. Iman saya tidak akan pernah berubah, insya-Allah.

“Semoga ampunkan segala dosa saya dan bimbing saya ke jalan yang benar. Doa saya buat mereka yang memerlukan bantuan. Moga Allah SWT berkati hidup semua umat Islam. Sehingga kita berjumpa nanti di Jannah,” coretnya lagi.

Sumber: Ohmymedia | Instagram

Continue Reading

Agama

KISAH NABI MUHAMMAD MEMBEL4H BULAN

Published

on

By

KISAH NABI MUHAMMAD MEMBEL4H BULAN

Dalam Bukhari dan Muslim, juga dalam kitab2 hadits yang terkenal lainnya, diriwayatkan bahwa sebelum Rasulullah (saw) hijrah, berkumpullah tokoh2 kafir Quraiy, seperti Abu Jahal, Walid bin Mughirah dan Al ‘Ash bin Qail.

Mereka meminta kepada nabi Muhammad (saw) untuk membelah bulan. Kata mereka, “Seandainya kamu benar2 seorang nabi, maka belahlah bulan menjadi dua.”

Selanjutnya sambil menyebut nama setiap orang kafir yang hadir, Rasulullah (saw) berkata, “Hai Fulan, bersaksilah kamu. Hai Fulan, bersaksilah kamu.”

Rasulullah (saw) berkata kepada mereka, “Apakah kalian akan masuk Islam jika aku sanggup melakukannya?”

Mereka menjawab, “Ya.” Lalu Rasulullah (saw) berdoa kepada Allah agar bulan terbelah menjadi dua. Rasulullah (saw) memberi isyarat dengan jarinya, maka bulanpun terbelah menjadi dua.

Demikian jauh jarak belahan bulan itu sehingga gunung Hira nampak berada diantara keduanya. Akan tetapi orang2 kafir yang hadir berkata, “Ini sihir!” padahal semua orang yang hadir menyaksikan pembelahan bulan tersebut dengan seksama.

Akan tetapi para ahli mengatakan bahwa sihir, memang benar bisa saja “menyihir” orang yang ada disampingnya akan tetapi tidak bisa menyihir orang yang tidak ada di tempat itu. Lalu mereka pun menunggu orang2 yang akan pulang dari perjalanan.

“Apakah kalian melihat sesuatu yang aneh dengan bulan?” Mereka menjawab, “Ya, benar. Pada suatu malam yang lalu kami melihat bulan terbelah

Orang2 Quraisy pun bergegas menuju keluar batas kota Mekkah menanti orang yang baru pulang dari perjalanan. Dan ketika datang rombongan yang pertama kali dari perjalanan menuju Mekkah, orang2 musyrik pun bertanya,

menjadi dua dan saling menjauh masing2-nya kemudian bersatu kembali…”
Maka sebagian mereka pun beriman, dan sebagian lainnya lagi tetap kafir ingkar).

Atas peristiwa ini Allah SWT menurunkan ayat Al Qur’an: “Sungguh, telah dekat hari qiamat, dan telah terbelah bulan, dan ketika melihat tanda2 kebesaran Kami, merekapun ingkar lagi berpaling seraya berkata,

“Ini adalah sihir yang terus-menerus”, dan mereka mendustakannya, bahkan mengikuti hawa naafsu mereka. Dan setiap urusan benar-benar telah tetap… (QS. Al Qomar 54:1-2)

Continue Reading

Trending